Ioustina

Λίγα λόγια για μένα και το πρόγραμμα

Είμαι η Ιουστίνα Φλεμοτόμου, Φυσικός, MSc STEM in education, και την σχολική χρονιά 2020-2021, που διδάσκω Φυσική στη Β τάξη του 1ου Γυμνασίου στο Κορωπί, συντονίζω το πρόγραμμα "Physical Computing με Arduino: Μετρήσεις περιβάλλοντος και Επιστήμη των πολιτών, Ρομποτική". Οι συναντήσεις της ομάδας μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο, και από τον Νοέμβριο και μετά, λόγω της αναστολής των μαθημάτων στο σχολείο, χρειάστηκε να προσαρμοστούν στις διαδικτυακές δυνατότητες. 

Η πλατφόρμα και ο διαγωνισμός Vodafone Generation Next

Εν μέσω εγκλεισμού, εστιάσαμε στην πλατφόρμα και τον διαγωνισμό Vodafone Generation Next και έτσι, ένα μέρος των webex συναντήσεων της ομάδας κυρίως στις διακοπές των Χριστουγέννων, αφορούσε στους κύκλους μαθημάτων Arduino Basics και Arduino Αισθητήρες και Περιφερειακά και την εξάσκηση σε κυκλώματα και κώδικα με χρήση της πλατφόρμας AUTODESK TINKERCAD.
Τον Ιανουάριο έφτασε τα χέρια μας ο εξοπλισμός για την συμμετοχή 2 ομάδων στο διαγωνισμό: πλακέτες Arduino, αισθητήρες και ενεργοποιητές, καλώδια και άλλα χρήσιμα. Οι ομάδες B.a.R.C. και Oblivion ενδιαφέρονται για μετρήσεις περιβάλλοντος και τη ρομποτική, αντίστοιχα, στα έργα τους χρησιμοποιούν κυρίως αισθητήρες και ενεργοποιητές και έτσι ο εξοπλισμός διατέθηκε αντίστοιχα. 
Οι τρέχουσες συνθήκες, με τον εγκλεισμό να επιστρέφει μετά από μόλις 8 ημέρες του Φεβρουαρίου με ανοιχτά σχολεία, καθορίζουν τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό με τις εξής παραμέτρους:
  • οι συνθήκες κοινωνικής απόστασης να περιορίζουν τις δυνατότητες για σύνθετα έργα γιατί οι ομάδες δεν καταφέρνουν να μοιραστούν τον εξοπλισμό, να εξοικειωθούν (intefacing) και να εμβαθύνουν στα όλα τα επιμέρους εξαρτήματα, να λύσουν τα προβλήματα που προκύπτουν από τις πραγματικές υλοποιήσεις (troubleshooting) και να πάρουν ικανές μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες,
  • εργαλεία του Παγκόσμιου Ιστού να αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό (WEB2.0, προσομοιωτές κυκλωμάτων, κοινωνικά δίκτυα και κοινότητες χρηστών, διαδικτυακές συναντήσεις).
 Έτσι, συμμετέχουμε με 
  • έργα εξοικείωσης με τα βασικά εξαρτήματα του πακέτου που παραλάβαμε, αλλά και με κάποια ακόμα που μας διατέθηκαν από το σχολείο μας, όπως ο αισθητήρας καρδιακών παλμών και οι αισθητήρες κάμψης,
  • το ιστολόγιο με τα υλοποιημένα έργα μας που είναι ανοιχτό στην κοινότητα για αλληλεπίδραση και συμμετοχή, και γι' αυτό σχεδιάστηκε βάσει της δομής ανάλογων κοινοτήτων όπως στο instructables και στο arduino project hub, που όμως δεν είναι στα ελληνικά, οπότε αφήνει πίσω όσους δυσκολεύονται με την γλώσσα,
  • τη συλλογή ιδεών με τα έργα που προγραμματίζουμε για την επόμενη, μετά covid-19, ημέρα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου